środa, 17 października 2012

I znowu natknęłam się na imitację

Już raz żaliłam się Wam na "pożyczanie" projektów jackpot przez inne sieci sklepów odzieżowych (w poście: http://www.lovejackpot.blogspot.com/2012/05/gdzie-konczy-sie-inspiracja-zaczyna.html). Dziś znowu muszę dać upust swojej irytacji, ponieważ kolejny raz natknęłam się na chyba zbyt podobne ciuszki. Tym razem chodzi o inną sieć sklepów, również popularną i czerpiącą inspirację z udanych modeli konkurencji. Oceńcie sami:
 
 
oryginalna kamizelka Soleda jackpot
zdjęcie ze strony: http://www.jackpotshop.com
 
 
kamizelka konkurencyjnej sieci, czy takie podobieństwo może być przypadkowe?
 
W całej kolekcji tej sieci odnaleźć można mniej lub bardziej oczywiste inspiracje i zapożyczenia wprost z kolekcji jackpot. Są też między innymi jaśniejsze i ciemniejsze kamizelki z futerkiem.
 
 
oryginalna kamizelka Andria jackpot
zdjęcie ze strony: http://www.jackpotshop.com
 
 
i propozycja konkurencji ...
itp. itd.

2 komentarze:

  1. Z całym szacunkiem dla marki Jackpot (którą lubię i w której ubrania regularnie, na wyprzedażach, się zaopatruję), nie wydaje mi się żeby inne sieci się na niej wzorowały. Jackpot to raczej zachowawczy styl. Nie kreuje trendów. Obserwuje co się w modzie dzieje i umiejętnie to wykorzystuje, dzięki czemu te ubrania można nosić latami i nie trącą myszką. Warkoczowe sploty na swetrach czy futrzane kamizelki pojawiły się w kolekcjach różnych sieci w sezonie jesień/zima 2011/2012. Powiedziałabym, że to raczej Jackpot się wzoruje na innych. I nie mam mu tego wcale za złe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzamy się co do jednego: ja też lubię markę jackpot :-)

      Jednak - biorąc pod uwagę chronologię zdarzeń i łudząco wprost podobne projekty "zainspirowanych" przez jackpot marek - muszę bronić jackpot'a.

      Skoro w opisanym przeze mnie przypadku identyczną sukienkę u konkurencji widzę dopiero w następnym sezonie, to trudno zarzucać marce jackpot, że wykorzystała ten model (kolekcja jackpot była wszak pierwsza).

      Wydaje mi się, że jackpot faktycznie stawia na ponadczasowość i uniwersalność, co oznacza dobrą jakość i proste (nawet klasyczne wzory). Ale w kolekcjach nie brakuje także odrobiny ekstrawagancji (dajmy na to asymetryczny sweterek Zille).

      Style kreują zapewne wzięci projektanci - ikony mody, pracujący dla marek luksusowych (Gucci, Prada, Versace, Dolce&Gabbana?). I na ich projekty chyba cały świat mody czeka i patrzy z zachwytem.

      Jednak zupełnie inną kwestią jest kopiowanie wyjątkowo udanych modeli jackpot przez inne marki (te skopiowane modele pojawiają się później, są niemal identyczne, jednak gorsze jakościowo i zwykle tańsze).

      Nawet taka wielbicielka jackpot jak ja nie wyprze się tego, że ten sam model wiązanego w talii sweterka pojawia się od lat w kaŻdej kolejnej kolekcji. Nie mogę przedstawić dowodów na to, że to projektanci jackpot go wymyślili. Ja w każdym razie zobaczyłam go po raz pierwszy właśnie w jackpot, a dopiero później w sklepach innej marki i na bazarkach.

      Usuń