piątek, 27 lipca 2012

Jesteśmy "Morowymi Pannami"?

Właśnie trwa oszałamiające widowisko otwierające letnie igrzyska olimpijskie w Londynie A.D.2012. Imponujące pod każdym względem (efekty wizualne, piękna muzyka, ciekawy scenariusz) show na miarę 21 wieku! Która z reprezentacji z największym wdziękiem nosi barwy narodowe? (Macie swoje typy? Samoa Amerykańskie?) Dumna jestem z naszej polskiej ekipy i będę trzymać kciuki za wszystkich i każdemu kibicować! Ale chciałam dziś napisać o czymś innym:



Zbliża się 68 rocznica Powstania Warszawskiego. Co roku 1 sierpnia w godzinie "W" o 17:00 Warszawa - to zawsze zapędzone miasto - zamiera na minutę, żeby uczcić pamięć Bohaterów Powstania Warszawskiego. Słychać tylko wyjące syreny. Zawsze wtedy mam łzy w oczach. Brat mojego Dziadka z rodziną zginęli w Powstaniu. A mnie porusza to, że ludzie nadal pamiętają i poświęcają tą swoją cenną minutę na chwilę refleksji.

Kiedyś zastanawiałam się, czy tamci Bohaterowie byli inni niż my teraz, czy my zdobylibyśmy się dziś na takie poświęcenie? Czy dziewczyny, które walczyły i ginęły w Powstaniu Warszawskim były szlachetne, mądre, odważne, czy też młode, naiwne, zakochane? Nie wiem jak Wy, ale w ostatnich latach były takie chwile, smutne, ale ważne, w których pomyślałam, że i my bylibyśmy w stanie wspólnie i bohatersko bronić tego, co dla nas ważne. Może i jesteśmy rozpieszczonym dobrobytem, rozwydrzonym i zepsutym pokoleniem, ale przecież na co dzień ściska mnie w gardle, kiedy widzę jak ktoś ustępuje miejsca, pomaga coś wnieść, biegnie za kimś, kto coś upuścił. Ostatnio ktoś zostawił zapalone światła w samochodzie oklejonym telefonem firmy i zauważyłam, że od razu zadzwoniły do niego dwie osoby na raz, żeby biedakowi akumulator nie padł.

W tym roku Muzeum Powstania Warszawskiego realizuje bardzo ciekawy projekt "Morowe Panny", który - odwołując się do historii Bohaterek Powstania Warszawskiego - promuje współczesną kobiecość.

Przeprowadzono badanie - z udziałem internautek, które wypełniały ankiety - więc może i Wy odpowiedziałyście sobie już na pytanie czym jest "morowość" i co ma dla Was największą wartość.  Okazuje się, ze "Spójna dla współczesnych „Morowych Panien”, jest uczciwość i odwaga w byciu sobą. Godzenie sprzeczności, wcielanie się w kilka ról. Bycie jednocześnie altruistyczną i samorealizującą się jednostką. Najważniejsze jest dla nich odważne życie w zgodzie ze swoimi ideałami.”  - tak wyniki badania podsumowała pani psycholog Maria Rotkiel. Nic dodać nic ująć.


Projekt ma również niezwykle ciekawe muzyczne oblicze, które zaowocować ma płytą "Morowe Panny" nagraną z udziałem: Haliny Mlynkovej, Anity Lipnickiej, Pauliny Przybysz, Katarzyny Groniec, Jadwigi Basińskiej, Ani Brachaczek, Lilu, Mariki, Mony i Paresłów. Już jutro będzie można na żywo usłyszeć jak te artystki interpretują historie Bohaterek Powstania Warszawskiego. Koncert "Morowe Panny" odbędzie się 28 lipca o godz. 20.00 w Parku Wolności Muzeum Powstania Warszawskiego. Bilety w cenie 10 zł można kupić na Allegro, w kasach Muzeum Powstania Warszawskiego, a przed koncertem przy bramie Muzeum (do lat 14 wejście gratis).

Więcej informacji znajdziecie na stronach: http://www.morowepanny.pl/index.html, http://www.facebook.com/1944pl.

  
Skoro projekt "Morowe Panny" ma nas inspirować, a słowo "morowy" utożsamiane jest też przez niektórych respondentów z kimś modnym, oto moje skojarzenia:


koszula Presta - oferta specjalna jackpot 140 zł


spódnica Siris - oferta specjalna jackpot 108 zł


koszula Drixie - jackpot 319 zł


spódnica Aneti - jackpot 279 zł


koszula Saselina - jackpot 279 zł


spodnie Chastina - oferta specjalna jackpot 200 zł

zdjęcia ubrań ze strony: http://www.jackpotshop.com/pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz