niedziela, 13 maja 2012

Eat or not to eat? czyli jaki rozmiar wybrać w jackpot

Jest 22:22, cały dzień udało mi się wytrwać bez zbytniego niedzielnego popuszczania pasa, a tutaj ... A tu nagle Miłość Mojego Życia kusi mnie własnoręcznie przed chwilą wykonaną, świeżutką i pachnącą sałatką Caprese. Uśmiechają się do mnie plasterki czerwonych pomidorków, przełożonych białymi plastrami sera mozzarella, polanych pyszną oliwą z oliwek, okraszonych zielonymi oliwkami (tym razem są nadziewane anchois, hmm ...) i listeczkami pachnącej bazylii. I jak tu się nie złamać. Trudno, dietę zacznę od jutra ... Insalata Caprese ku chwale włoskiej flagi i uciesze smakoszy!!!

Jestem typową kobietą, czyli byłam, jestem lub będę na diecie. Rozmiar mojej garderoby jak łódeczka unoszona prądem dryfuje sobie pomiędzy 32 a - bywało nawet, oj bywało - 40! Niezależnie od rozmiaru, po wielu latach prób, błędów i wypaczeń, wiem już co mi - mniej lub bardziej  - wystaje i z której strony. Mam więc sprawdzone modele i fasony. No i konsekwentnie kupuję ten sam rozmiar w jackpot. Jeżeli się akurat w niego nie za bardzo mogę wcisnąć, czekam z zakupem, aż moja rozmiarowa łódeczka zbliży się do upragnionego brzegu. Może to magia, ale noszę ten sam rozmiar, zarówno wtedy kiedy jestem szczuplejsza, jak i wtedy, kiedy moje bioderka otaczają wyrzuty sumienia. Ubrania są po prostu albo luźniejsze, albo - nazwijmy to - bardziej sexy : - )

Jackpot do duńska marka, i tak jak z Danii niedaleko już do Niemiec, tak rozmiarówka jackpot bliższa jest rozmiarówce niemieckiej niż polskiej. Rozmiar 32 w jackpot to typowe polskie 34, z kolei 34 to raczej 36, 38 to już polska 40 itd. Swetry, koszulki, podkoszulki oznaczane są symbolami XS, S, M, L, XL, XXL. Kilka lat temu jackpot oznaczał rozmiary cyframi rozpoczynającymi się od 0, wygląda jednak na to, że zrezygnowano ze stosowania takiej numeracji. Możecie się jednak z nią spotkać kupując rzeczy z poprzednich sezonów. Wierzcie mi - to, że w jackpot z założenia nosimy mniejszy rozmiar, nie raz poprawiło mi humor : - )  

Dokładną tabelę rozmiarów znaleźć można na stronie internetowej jackpot: http://www.jackpotshop.com/pl/info/shopping w zakładce "size charts". Na stronie tej znajdziecie także rady, jak zmierzyć obwód klatki piersiowej, talii, bioder i wewnętrzną długość spodni (najlepiej po prostu zmierzyć centymetrem jakieś inne spodnie, które na pewno są na Was dobre).


Rozmiary dla spodni, spódnic, koszul, bluzeczek, sukienek, swetrów, kamizelek:

rozmiar                32          34          36           38          40          42            44           46
klatka piersiowa  83 cm    87 cm    91 cm     95 cm    99 cm    103 cm    107 cm    111 cm
talia                     62 cm    66 cm    70 cm     74 cm    78 cm    82 cm       86 cm      90 cm
biodra                  89 cm    93 cm    97 cm    101 cm  105 cm  109 cm     113 cm    117 cm

Rozmiary dla swetrów i okryć wierzchnich:

rozmiar                     XS            S              M             L            XL            XXL
klatka piersiowa       83 cm       87 cm      91 cm     97 cm     103 cm     107 cm
talia                          62 cm      66 cm      70 cm      76 cm     82 cm       86 cm
biodra                       89 cm      93 cm      97 cm      103 cm   109 cm     113 cm

Rozmiary dla jeansów:

rozmiar      25    26    27    28    29   30   31   32   33  34  36
talia w cm  64    66    69    71    74   76   79   81   84  86  91

wewnętrzna długość nogawki: normal=82 cm, long=84 cm, extra long=86 cm

Oczywiście idealnie byłoby po prostu przymierzyć ubrania w różnych rozmiarach w sklepie, o ile ma się taką możliwość, i zobaczyć, jaki rozmiar najlepiej na nas leży. Super byłoby mieć wtedy przy sobie lojalną przyjaciółkę, cierpliwego mężczyznę lub innego doradzacza. Potem wystarczy trzymać się tego rozmiaru. Wydaje mi się, że ubrania jackpot w tym samym rozmiarze, niezależnie od ich fasonu, pasują na osobę noszącą dany rozmiar. Wiem, brzmi idiotycznie, ale nie raz zdarzało mi się w sklepach innych marek, że nogi nie mogłam wcisnąć w coś, co teoretycznie powinno pomieścić mój tyłek. Stresujące ...

Przepis na mało romantyczną, ale za to zabawną sałatkę Caprese na Halloween znalazłam tutaj: http://www.evilmadscientist.com/article.php/caprese

Caprese - 16

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz