sobota, 12 maja 2012

Marka jackpot czyli: "to nie jest blog o umiłowaniu hazardu"

Z Wikipedii wynika, że Jackpot to miasto w USA w stanie Nevada, do którego przeniesiono maszyny do gier hazardowych i kasyna po ich delegalizacji w 1954 r. w Idaho. Do dziś miasto żyje z hazardu, który zabroniony jest w sąsiednich stanach.



 W moim sfatygowanym słowniku języka angielskiego wyczytałam, że "jackpot" oznacza "pulę" albo "rozbić bank" czy "trafić na żyłę złota".




Co prawda w starym (pamiętającym moje bardzo wczesnoszkolne czasy) słowniku języka polskiego nie znalazłam słowa "jackpot", ale myślę, że obecnie i w naszej ojczystej mowie używa się tego słowa na określenie największej, zakumulowanej wygranej na automacie. W internecie znalazłam nawet strony, na których szczegółowo opisano rodzaje jackpotów (klasyczne i progresywne). Słowo to kojarzy się więc z wielką kumulacją, totolotkiem i tzw. jednorękimi bandytami. 

Ale nie mnie!!!

Dla mnie, odkąd wiele lat temu pierwszy raz weszłam do sklepu jackpot, słowo to kojarzy się z marką odzieżową i charakterystyczną czerwoną metką. Ale faktycznie od tamtej pory w każdym sezonie trafiam w dziesiątkę z zakupami, trafiam swojego osobistego jackpota.



Na stronie internetowej jackpot (http://www.jackpot.dk/en/Footer/Our-History/Our-history/) przeczytać można, że historia marki sięga lat 70-tych ubiegłego wieku, kiedy pod nazwą "Jackpot by Carli Gry” sprzedaż ubrań projektowanych (i sprzedawanych w sklepiku w piwnicy) przez Jørgena i Carli Gry rozpoczął Klaus Helmersen.

Dziś firma nadal mieści się w Danii, w Kopenhadze i wygląda na to, że konsekwentnie dba o zachowanie tego czegoś, co wyróżnia ubrania tej marki wśród innych, za co ja i tysiące innych kobiet je pokochałyśmy : - ) To coś widzę w kolorystyce, wzorach, tkaninach, jakości, ale też filozofii i ideach, zgodnie z którymi odbywa się produkcja.

Dla formalności dodam, że dziś marka należy do IC Companys', jest obecna w 21 krajach, ubrania jackpot kupić można w około 1.400 punktach handlowych, także w sklepie internetowym, w którym od niedawna można zamówić wysyłkę także do Polski.

Do IC Companys' należą także: Peak Performance, Tiger of Sweden, InWear, Saint Tropez, Matinique, Part Two, By Malene Birger, Cottonfield, Designers Remix, Soaked in Luxury, COMPANYS i Picture bank.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz